torsdagen

Jag vet inte om det bara var jag, men torsdagen kändes som ett enda springande mellan den ena feta elektroakten och den andra... ganska bra festivalkväll, med andra ord! Till dagens favoriter utsåg jag Kap Bambino som gjorde en minst sagt galet energisk spelning i skogen. Bob Hund fick högsta betyg när jag läste tidningen - välförtjänt. Ville man komma runt scenen när 2manydj's och Bloody Beetroots lirade fick man gå i en radie som sträckte sig så långt som till tälten på ängen (för det publikhavet ville man faktiskt inte plöja igenom). Boys Noize hade en emmabodafestivalentröja (se hur den ser ut nedan) med sig på scenen och levererade precis som förra året dansmusik när den är som bäst.



årets tröja


näst första akten Jonathan Johansson


entrén ser lite annorlunda ut, i år har vi snyggaste biljettluckan!


regnet kom men störde oss inte speciellt länge


angående Bob Hund finns det en fin story om hur dom tillsammans med ett annat band (här är jag osäker) faktiskt "räddade" hela Emmabodafestivalen en gång i tiden. -94 var inget bra år, och festivalen höll på att bli helt nedlagd då Bob Hund och det där andra bandet erbjöd sig att spela gratis nästa år. Och när man fick Bob Hund sådär så var det bara att köra vidare.


det var drag under livstidsbokade Detektivbyrån


... och kanske ännu lite mer drag under 2manydj's?


Boys Noize och tröjan.
Jag är ingen speciellt vass konsertfotograf, ni får ha överseende med det.

Kommentarer
Postat av: Namn

jaaaaaaa Kap Bambino var så jävla bra fast det blir nog dött lopp mellan dem och 2many djs

2009-08-02 @ 16:36:35
Postat av: Elias

Tröjan är så jävlans fin ^^ Har på mig den hela tiden, den kommer att bli så äcklig!!! :D

2009-08-03 @ 18:07:30
URL: http://eliasliedholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0