annonser och bloggare


Först undrar jag: vad är detta?

Sen vill jag berätta om ett roligt fenomen vi hittade häromdagen - detta. Vi kan väl helt enkelt kalla det festivalhatarbloggen. Han/hon/den/det har fördomar om allt och alla, ja, han/hon/den/det är ganska underbar faktiskt. Han/hon/den/det säger sig älska musik, men han hatar alla andra som älskar musik, och så stannar han helt enkelt hellre hemma. Vår tanke om denne (jag tänker kalla denne för "han" i fortsättningen, för han känns rätt maskulin) blir alltså: antingen är han världens konstigaste musikälskare, eller också ljuger han - eller, mest trovärdigt, så har han den lustigaste och mest komplexa humor vi nånsin stött på. Vi har också en rad teorier som innefattar svåra uppväxtförhållanden, övervikt, mobbning och försummade idrottsdrömmar. Men vi undrar såklart: Vad tror ni? Vad är det, vad hänger det på, vad tycker ni? Och mest intressant - vad kommer han att ha för fördomar om Emmabodafestivalen?
Vi kör helt enkelt en gissningslek: Skriv en kommentar om vad du tror att jag stannar hellre hemma kommer skriva om Emmaboda. Vi väntar spänt på att få se det, och de som får rätt vinner typ... äran. Kör!


Kommentarer
Postat av: Namn

jag håller med "honom" till vissa delar west coast riot är som jag helt tycker jävla lossas punkare som handlar på shock och läser Okej PUNK!!! hej du längst fram på alla konserter vad tycker du om anarkismen? anar-vad-då-ismen? och hultan har blivit alldeles för radio och mainstream även om de har vissa guldkorn. arvika har han en gammal syn på och antagligen lyckats hitta de få svartrockare som forfarande åker. helt fel om underbara roskilde! och tillslut emmaboda. jag tror inte han känner till er,vår,allas underbara festival! men de hade nog varit hur underbart line-up ni gett oss!

2009-07-16 @ 02:17:44
Postat av: dragan

han kommer att beskriva emmaboda som prettofestival med pandor

2009-07-16 @ 16:27:29
Postat av: Anna

PARKEN TORSDAG 14.30



vad tänker emmabodas spelschema-makare med?

på torsdag halv tre ligger man antingen bakis i sovsäcken eller så har man inte ens anlänt till festivalen. så jävla dåligt.

2009-07-16 @ 16:59:09
Postat av: Namn

har du inte börjat festa igen vid 14.30??? shit det gör man ju typ vid 12 eller 13 för att bota sin bakfylla

2009-07-16 @ 17:57:23
Postat av: Viktoria

när kommer spelschemat?

2009-07-16 @ 22:25:08
Postat av: bloggeditor

Viktoria: spelschemat ligger uppe, du hittar det under "artister" längst upp till höger.

2009-07-17 @ 10:27:07
Postat av: Ölhatten

Namn: Fel. Vid 14:30 har man redan däckat igen :P

2009-07-17 @ 16:24:07
Postat av: Dragan

Jagstannar hellre hemma har skrivit om er blogg heheh. Han sa att ni inte skulle beskrivas som prettofestival med pandor. Hrrrm då blir hippiefestival för medelklassungdomar lr nåt. Men jag tror snubben är 35+ och känner att han inte passar in längre på festivaler och är lite bitter för det... Men snälla på emmaboda är alla välkomna.

2009-07-19 @ 16:52:04
Postat av: 138

Ni är så av banan ang. gissningarna om JSHH att det finns fan inte.

2009-07-19 @ 17:57:29
URL: http://canthateenough.blogspot.com
Postat av: dragan

tror du vi bryr oss då ????? vi vill bara dissa ungefär som ni...

2009-07-19 @ 18:42:38
Postat av: nono

Jag tror JSHH är gravid.

2009-07-19 @ 20:27:32
Postat av: 138

Då får du öva lite på det. Du är värdelös på diss.

2009-07-20 @ 13:47:44
URL: http://canthateenough.blogspot.com/
Postat av: dragan

men visst vi kan väl sänka oss till din dagisnivå , du verkar ju inte förstå sublima ironiska inslag.... Så du suger... förstod du nu ?

2009-07-20 @ 14:30:59
Postat av: Anonym

Jag tror



Festival för folk som tror sig vara annorlunda och gärna vill stå och dricka vin vid scenerna. Den är pseudoindie och till för ovana festivalbesökare. Rosa bandare och glitter rekommenderas. Trevlig atmosfär och hyfsat snälla människor. Mycket tonårsfylla, mycket påfågelsbeteende (visa upp sig, dra till sig uppmärksamhet med sin tuffa stil och tuffa smak, prata om hur intressant och annorlunda man är som ritar/skriver poesi/gör musik/etc.) i syfte att dra till sig människor som man kan utbyta saliv med. Mycket mygg också.

2009-07-20 @ 22:29:08
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8ONH3hIjO3c
Postat av: Nej tack

Men jag hoppas att det blir kul i år. Folk var väldigt dryga sist. Jag gillar inte Stockholmsindiesvängen så mycket, men det gör väl en del.

2009-07-20 @ 22:32:13
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8ONH3hIjO3c
Postat av: Anonym

han kommer förmodligen skriva att det är där alla söderkids som bara lyssnar på musik som ingen annan känner till. som går i randiga tröjor, tygpåsar och glasöhon utan styrka.

2009-07-21 @ 02:21:56
Postat av: 138

Dragan: Jag tror att du får be din vårdare om tillgång till ett lexikon (bok där du kan söka information). Du tycks ha ytterst vaga begrepp om såväl ironi och sublimitet som det svenska språket i sig. Du är med största säkerhet en molluskbaserad livsform.

2009-07-21 @ 08:46:47
URL: http://canthateenough.blogspot.com
Postat av: Anonym

Snillen spekulerar, helt uppenbarligen. Jag blir bara ledsen av sådant här.

2009-07-21 @ 14:09:27
Postat av: bloggeditor

Alltså, jag tror somliga behöver lära sig det fina vi kallar ironi. Jag tycker att Jag stannar hellre hemma-bloggen är det roligaste på länge, men kan han skämta så kan vi med.

2009-07-21 @ 18:55:11
Postat av: Jag stannar hellre hemma

Hej på er. 138 har rätt. Ni är så sjukt off att ni simmar på torra land. Bättre kan ni!

2009-07-21 @ 21:12:04
URL: http://jagstannarhellrehemma.blogspot.com
Postat av: admin

Alltså jag tycker det är en dålig idé att hålla på o plocka upp hat i sin blogg som vi har gjort här hat föder bara hat. Det är dessutom väldigt långt ifrån vad vi sysslar med, låt jshh stanna just hemma inte vara här.

2009-07-21 @ 21:18:42
Postat av: Ölhatten

Namn: Du är väl lika dum om du tror att punken har något med anarkism att göra. Punk är inte Sex pistol. Fyfan vad Moderat likvidation blivit skit btw :S

2009-07-26 @ 19:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0