Festivalsommar

Snart är den här Sommaren med festivaler i varje gathörn, eller något som de kallar festival. Nu ska vi lista sommarens bästa festivaler så som vi ser det. Ni kan gärna säga vad ni tycker.

1 Emmabodafestivalen  kommentarer överflödiga
2 Jaha och genast blev det betydligt svårare men kanske Hultsfred , de har ett finfint område och festivalsveriges bästa organisation, och i år har de ju riktigt bra bokningar också.
3 Midsommarfestivalen kommer att bli trevlig med långbord sill o nubbe.
4 Som en dröm , ja vi har ju inte en aning om den kapsejsar eller hur det går men vi tycker initiativet är så fint.
5 Ctrl Alt Dance , Borde ju vara diskvalificerad efter förra årets fail i princip allt som kunde gå snett gjorde det också men sån jävla skön attityd att ändå göra det igen måste ju helt klart vara värt en listning.
6 Öland Roots ... den satt långt inne för jag är inte snubben som klarar raegge i två dar i sträck men festivalen är gudabenådad trevlig som få o beläget precis på stranden. dessutom sköna arrangörer. Tyvärr kommer jag inte kunna åka på den i år då den krockar med  nästa festival i listan
7 Arvika en svensk festivalklassiker alltid några guldkorn i lineupen
8 Roskilde har sin bästa lineup på många år.

Kommentarer
Postat av: marta

arvika borde inte ens finnas med på listan, ialllllfall längst ner!

2010-05-13 @ 20:49:20
URL: http://ettettfyra.blogg.se/
Postat av: camille paglia

Finns det överhuvdtaget 8 bra festivaler i Sverige?



Ettan är jag rätt överens med er om men min egen lista, utan inbördes ordning:



Pop-Dakar

Hemma Hos

En ljummen i gräset

Harvest

Frisktorp



Som en dröm??? De klarar sig ju inte utan kommunala bidrag. Hur indie är det med både inträde och diverse PK bidrag. Går bort direkt.



Lista istället sämsta festivalerna. Min röst hamnar på Norberg (tätt följt av Hultsfred pga grisigheten).

2010-05-13 @ 21:36:45
Postat av: namn

jag har inte erfarenhet av några andra festivaler än emmaboda,roskilde och siesta men skulle ändå säga om man kollar på line up och lite område/stämmning borde emmaboda såklart vara först sen roskilde sen arvika sen vet jag inte riktigt mer än att siesta hämnar långt ner men jag åker ändå för jag bor i skåne och de är tradition.



om vi ska ha fler utländska så skulle jag nog ha med Glastonbury för de är legendariskt och Reading/Leeds för line up(libertine,arcade fire,klaxons,blink 182,foals,crystal castles, yeasayer,big pink,mumford & sons och two door cinema club) men de kommer säker inbära en massa krockar som på alla andra stora festivaler därför älskar jag er emmaboda jag ha hellre mindre exlusiva bokningar till emmaboda så länge ni har kvar det som det är idag! snälla låt aldrig era akter krocka med varandra!

STAY SMALL!

2010-05-13 @ 22:25:55
Postat av: bengan

Kan Hultsfred 2:aplats ha något att göra mer er kombobiljett att göra månne? För deras lineup är den sämsta de haft på mannaminne. Synd att ni inte kan vara objektiva. Och Arvika på 7:de plats? Ni borde ju avguda deras dansprogram!

2010-05-14 @ 10:33:24
Postat av: admin

Det handlar inte bara om band hit o dit arvika är dåligt organiserat, långt att gå och fascistvakter.... sen har de ett ganska hyfsat program men hultan har två personliga favoriter i Empire of the sun och jamaica... och vadå objektiva ???? det finns inget i hela världen som är objektivt.

2010-05-14 @ 13:06:15
Postat av: alex

Woho!

2010-05-14 @ 14:13:08
URL: http://ctrl-alt-dance.se
Postat av: Hugge

Jag hoppas fan på Katapult i år, indie ftw. Hoppas bara folk kommer, billigt jue. 150pix för camping?! Yesh pleaseee.

2010-05-17 @ 03:29:36
URL: http://www.katapultfestivalen.se
Postat av: moa

vad hände med detektivbyrån?

trodde dom var bokade på livstid!

2010-05-26 @ 22:55:44
Postat av: Anonym

kom igen, uppdatera oftare ! :D

2010-06-13 @ 01:18:39
Postat av: Anonym

Och hur kan ni inte boka passion pit? Hade hoppats på er alltså!

2010-06-16 @ 20:02:01
Postat av: !!

Och hur kan ni inte boka passion pit? Hade hoppats på er alltså!

2010-06-16 @ 20:02:46
Postat av: malle

moa: detektivbyrån, jävla skitband!

2010-06-20 @ 20:59:58
Postat av: Therese

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se lite prima saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0