fredagen

Ännu en dag "avklarad" (fast nej, så kan man faktiskt inte säga) och under fredagskvällen kunde vi dansa till tonerna av två för mig givna Emmaboda-soundtrack: The Wombats Let's dance to Joy Division och Late Of The Piers Focker. Metronomy var grymma i skogen, och jag kan egentligen bara hoppas att vår trädgård finns kvar idag, såhär dagen efter Simian Mobile Disco. Tidigare på dagen ljöd området av hemskt trevlig pop med Moofish Catfish, Joel Alme och, såklart, Markus Krunegård. Och det är fortfarande helt galet att se så mycket människor i Emmaboda. Galet.
Här kommer lördagen i lite bilder:


hyllningen till våra rötter: Moofish Catfish


spanade festivalstilar och hittade en klassiker i väldigt snygg tappning: soppåse-klänningen


Joel Alme (som här ser ut som en ganska skum typ, det är han säkert inte egentligen)


till höger: rasslebaren, till vänster syns "taket" över trädgården


jag tycker nästan det syns på bilden att den är tagen till tonerna av Jag är en vampyr


vad som kan vara den sämsta bilden någonsin på Metronomy


detta vill jag ha till Late of The Pier?


Let's dance to Joy Division!

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag hoppas att du inte missade Aeroplane, de var helt spårat bra! Jag måste bara ha deras setlist.

2009-08-02 @ 13:59:42
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: namn

sorry alla men måste skryta här med för något gjorde att lördagen blev en av de bästa dagarna i mitt liv genom att jag täffade Andrew och Sam från Late Of The Pier:D

2009-08-02 @ 16:40:11
Postat av: deizi

u-u-u-u-u-nderbar f-e-e-e-estival. thanx.

2009-08-02 @ 19:23:11
URL: http://deizis.blogspot.com/
Postat av: lisa

2009-08-04 @ 12:48:31
Postat av: t m

på bilden över trägården så är det väl hamburgebaren till höger och inte rasslebaren? : )



2009-08-04 @ 15:51:52
Postat av: amanda

taket till trädgården var superfint, trädgården kommer för alltid vara min favoritscen

2009-08-05 @ 23:50:37
Postat av: Manne

Tösen i mina drömar skymtade förbi under Markus Krunegård-konserten - och jag föll på direkten.

Finns det någon som vet någon som stämmer in på beskrivningen nedan eller vill hjälpa mig att finna henne?



BORTTAPPAD: Ovanligt söt tjej född 92-95. Brunt, lätt lockigt, hår uppsatt i knut. Bar under konserten en vit stickad tröja med blå mönster. Dansade och sjöng ihop med fyra-fem vänner.



Min kompis är tvärsäker på att hon såg henne inne på ICA Emmaboda på söndagen innan vi tog tåget där ifrån, vilket bore ha varit runt halv tolv - tolv.



Om någon vet något, maila [email protected] på momangen!

2009-08-06 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0